3. Bagan - Reisverslag uit Kalawni, Myanmar van Marja Neijenbuur - WaarBenJij.nu 3. Bagan - Reisverslag uit Kalawni, Myanmar van Marja Neijenbuur - WaarBenJij.nu

3. Bagan

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

03 November 2014 | Myanmar, Kalawni

3. Bagan
Na twee dagen in Bagan is het tijd om even iets te schrijven.
De bootreis van een dag in rust doorgebracht, waarna we een hotel aan de rand van New Bagan betrokken met een dakterras met uitzicht over het veld met pagoda's, een prachtig gezicht.
Gisteren zagen we veel jonge mensen op elektrische scooters rijden. Leek ons lui, dus een gewone fiets gehuurd en voorzien van rugzak met water en petje in de richting van de grotere tempels vertrokken. We waren enthousiast over de omgeving, pagoda's en tempels en voor we het wisten fietsten we op het heetst van de dag nog rond. Zweterig en plakkend van het zand gingen we eten bij een local restaurant, waar het afgeladen vol zat. Lekkere mutton curry met rijst en hup, weer verder naar een tempel waar we op konden klimmen om de zonsondergang te zien. Het viel niet mee om met de fiets door de mulle zandpaadjes te komen, maar het uitzicht was het wel waard. Wel belangrijk om alleen aandacht te hebben voor 't mooie plaatje, want overal zijn venters, kinderen die kaarten verkopen en andere toeristen met bijv. telelens en statief.
Tja, wanneer de zon ondergaat is het binnen een kwartier donker. Wij reden wat zandpaadjes af en kwamen op de grote weg terug naar ons hotel. Bleek de afstand en het heuvelachtige landschap toch tegen te vallen. Was toch snel 5 kilometer en dat op een donkere weg, zonder licht. Toch heel teruggekomen. We waren gisteravond MOE maar voldaan.
Vandaag maakte Anja mij om 6 uur wakker. " de luchtballonnen zijn opgestegen. Ze komen over ons heen!" Bij ochtendlicht is Bagan prachtig en met tientallen roetbruin kleurige luchtballonnen zeker.
Na het ontbijt met een elektrisch scootertje ( lekker relaxed, joh!) op pad. We stopten bij een oude pagoda om rond te kijken. Terwijl ik, vergezeld door een paar kids met zelfgemaakte kaarten, naar een Boedha in een nis liep, riep een jongetje " snake, snake!" Ze liepen naar achter , dus ik deed dit ook. In de nis, achter de Boedha lag een slang opgerold en zijn kop kwam helemaal naar voren om aan te vallen. Goed dat ze bij me waren. Ik had dit niet zo snel gezien. Nu letten we bij stille plekken toch beter op, snake area!
Vanmiddag geluncht met een Bels stel, die we eerder al tegen waren gekomen.
Na een bezoek aan een museum en wat werkplaatsjes met local houtsnijwerk en schilderwerk, waren we bij daglicht terug in ons hotel. Morgen blijven we in New Bagan , beetje rondlopen, lummelen, fruitjuice drinken of zo.
Dit bericht is net verstuurd vanuit kalaw, een bergdorp. In Bagan was de internetverbinding te slecht.

  • 03 November 2014 - 14:39

    Mo:

    Goh Marja.....wat een verhaal! en je hebt t zo geschreven dat ik t me helemaal voor kan stellen!!!! Blijf lekker relaxed zou ik zeggen! Knuffel uit Nijmegen van Mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Ik reis graag en regelmatig. Dit verslag is voor mij een mooie manier om je op de hoogte te houden. Ik zal ook proberen om foto's toe te voegen ( is niet echt mijn ding)

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 4154

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2014 - 16 November 2014

Verkenning van Myanmar

19 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Gezinsreis door Sri Lanka

Landen bezocht: