Kalaw en het Inle lake - Reisverslag uit Kalawni, Myanmar van Marja Neijenbuur - WaarBenJij.nu Kalaw en het Inle lake - Reisverslag uit Kalawni, Myanmar van Marja Neijenbuur - WaarBenJij.nu

Kalaw en het Inle lake

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

09 November 2014 | Myanmar, Kalawni

Afgelopen maandag vertrokken we uit Bagan met een busje voor 12 personen richting Kalaw, een bergdorp en door ons een mooie tussenstop, op weg naar het Inle lake.
Aldaar aangekomen bleek de temperatuur ook direct een behaaglijke 20 graden te zijn. Voor we het dorp verkenden eerst een " guide" geregeld voor een dag hiken in de bergen. We ontdekten al snel een aantal barretjes in de hoofdstraat, waar uit verschillende soorten whisky en rum gekozen kon worden. (we hebben ze echt niet allemaal uitgeprobeerd, hoor)
De hike van 8 uren was een succes. Onze gids sprak goed engels en vertelde veel over de begroeiing en gewassen die we onderweg tegen kwamen. Het was een bewolkte dag, maar we liepen uiteindelijk een half uur in de regen, dus...makkie.
Op woensdag zijn we met een local bus verder gereisd naar nyaung shwe, het grootste stadje aan het meer. We verblijven hier in een hotelletje op de hoek van de aanlegsteigers van de boten. Wanneer ik naar beneden kijk, zie ik " longtail" boten met een motor, die een klere- herrie maken, gevuld met Birmeese families, goederen, groenten voor de markt, vissers en toeristen. Er is veel bedrijvigheid, maar na zonsondergang keert de rust terug, zodat slapen prima gaat.
Vrijdag om 07.00 uur met een " longtail" boot vertrokken naar de 5-days market. Rond het meer wisselen de markten tussen 5 dorpen. Wij gingen vanmorgen naar een markt op 1 uur varen, naar het zuiden. Oh, wat is het licht mooi op het meer, met de bergen er omheen, de lotusbloemen en de vissers. We zijn via meerdere dorpen weer teruggegaan. Zaterdagmorgen om 07 uur gaan we lekker weer. Nu naar een aantal kloosters en pagoda's aan het water. Ik heb er nu al zin in.

• 09 November 2014 - 19:36

Marga:

Hallo Marja,

leuk te mogen meereizen op afstand... je schrijft heel levendig dus ik geniet.
    nog heel veel plezier en groetjes aan Anja,

liefs
    Marga

• 09 November 2014 - 20:41

Ad:

Waarschijnlijk ideale locaties om met een fotocamera of filmcamera rond te lopen en het leven van afstand te bekijken en vast te leggen.

MOOI

Ad

• 10 November 2014 - 12:39

Lucia:

Genieten!! Dank voor je verslag!

Luus

• 11 November 2014 - 18:55

Marijke:

Ha meiden,
    Leuk om te lezen, Marja!! Jullie zijn lekker ondernemend! Ik volg je verhalen en kan er echt van meegenieten.
    Enjoy......
    Liefs, Marijke