4. We zijn in Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marja Neijenbuur - WaarBenJij.nu 4. We zijn in Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marja Neijenbuur - WaarBenJij.nu

4. We zijn in Kandy

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

27 Juli 2014 | Sri Lanka, Kandy

Het heeft een aantal dagen geduurd ( geen of minimaal internet)' maar hier weer en bericht uit Kandy.
In Anuradhapura hebben we ons vermaakt door met de fiets langs een aantal sites te gaan. Een gids liet ons het een en ander zien. Deze keer bleven Ayla en Nico in het hotel om lekker van het zwembad te genieten.
We hebben o.a. Een site bezocht van de oudste " Bodhi-tree" van de wereld. Van deze heilige boom worden stekken gekweekt, die naar alle vereeringsplaatsen gaan van Budha. De fietsen waren baggels, maar we kwamen vooruit.
Van Anuradhapura gingen we met een mini-van naar Sigarya, om daar de leeuwenrots te beklimmen. Dor de hitte en luchtvochtigheid kan dit het beste vroeg in de morgen. We boekten een guesthouse midden in het oerwoud, dit bij de rots. Dit bleek een goede keuze. Basic onderkomen, maar heerlijk eten vers uit eigen tuin en een vriendelijke familie, die het ons goed naar de zin maakte. De eigenaar bijv. Bracht ons met zijn "tuk tuk" naar de rots en naar een " massage Spa" in de buurt.
Om onze huisjes was veel te zien van exotische vogeltjes en reptielen.
Gisteren zijn we in Kandy aangekomen. Mijn keuze voor een guesthouse bleek , in eeste instantie, niet geweldig. Wel in het drukke centrum in een straat achter het grote tempelcomplex, maar basic kamers, van hout getimmerd, zonder ramen en badkamer op de gang. Dat viel bij ons reisgezelschap niet in goede aarde. Gelukkig hadden ze ook nog iets ander en zodoende liggen we nu in een 6-persoons kamer. Het is zondag dus tijd voor een uitstapje. Daarover in een volgend verslag meer.