3. Onderweg naar Annuradhapura - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marja Neijenbuur - WaarBenJij.nu 3. Onderweg naar Annuradhapura - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marja Neijenbuur - WaarBenJij.nu

3. Onderweg naar Annuradhapura

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 Juli 2014 | Sri Lanka, Colombo

Na onze eerste nacht in Colombo bleek dat Sander iets verkeerd had binnengekregen, waardoor zijn darmen en maag meerdere keren opspeelden. We besloten daarom dat Ad bij hem bleef en wij in de ochtend wat zouden verkennen. Dit werden een paar tempels en de dutch hospital. Dit gerenoveerde gebouw huisvest boutiques en restaurants, waar we 's avonds teruggingen om te eten. ( met Sander, de bikkel, trouwens) om hem neer rust te gunnen regelde Ad een airco mini-van, die ons vanochtend, via Dambula, naar Annuradhapura bracht. Sri lanka heeft weinig wegen en die weinige zijn slecht onderhouden met wegopbrekingen en vol met verkeer, kortom 50 km/ uur is echt het maximum. We vertrokken om 8 uur, waren om 13 uur aan de lunch en direct naar de heilige grotten van Dambula. Dit betekende veel trappen op, de apen bij je weg zien te houden, water meenemen en wanneer je je slippers hebt ingeleverd, snel doorlopen over de hete rotsen, zodat je de voetzolen niet verbrandt en dan....... Veel boedha' s bekijken in grotten met prachtig beschilderde plafonds.
Was een leuke stop en net niet te lang om ook nog op een fatsoenlijke tijd in Anuradhapura aan te komen.
Ook weer vanwege Sander hadden we een hotel met swimminngpool uitgezocht ( zo heeft iemand volgende week weer wat onder de leden,ben ik bang....!)
We zijn net terug uit het stadje, waar we goed hebben gegeten. Morgen om 0730 uur ontbijt en om 0800 uur op de fiets. We gaan de site bewonderen met eengids.

• 22 Juli 2014 - 20:18

Anja:

Hoi allemaal,

Altijd al gedacht dat Sander de strateeg was binnen de familie...resulteert dus in een hotel mét zwembad...grapje, grapje. Balen van die ingewanden, hopelijk snel weer de oude. Mooie plaatjes trouwens. :-). Als jullie soms het gevoel hebben dat er iemand achter jullie loopt.... dan ben ik dat....ik volg jullie op de voet.

Anja

• 22 Juli 2014 - 23:15

Marga:

Hoi allemaal,
    bikkel hoor die Sander. Quizvraag bij thuiskomst hoeveel boeda's hebben jullie gezien in Srilanka?fijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Anja loopt achter , ik sta op de zijlijn maar volg jullie met plezier
    liefs
    Marga